Jennys gröna rum

Kreativitet, böcker & hälsa

Bron

Publicerad 2016-05-27 17:39:00 i Böcker,

Stephen Booths senaste deckare (14:e) om Kriminalarna Diane Fry och Ben Cooper var som vanligt läsvärd. Det är alltid trevligt att få återuppta bekantskapen med karaktärer som man fått följa i många böcker. Booth är detaljerad i sina miljöbeskrivningar och det märks att han känner till området.
Första kapitlet avslutas med meningarna: Ingen av dem skulle glömma kvällen på mycket länge. Trots att det var någon annan som hittade kroppen.
Det där var i alla fall tillräckligt för att jag skulle vilja läsa vidare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Hej och varmt välkommen till min blogg <3 Jag bor med min man och två söner i en villa på landsbygden i västsverige. Mitt beslut om att starta den här bloggen, bygger mycket på påtryckningar från mina vänner. När dessutom mina barn började att uppmana mig så tänkte jag, vad tusan, jag ger det en chans alla fall. Hur svårt kan det vara...? ...jo, ganska svårt visade det sig... det finns fina mallar för att få igång sin blogg, men med min beslutsångest så blev det en stor grej bara att välja layout. Och jo just det, jag ber helst inte om hjälp... Till råga på allt så ska jag bestämma mig för vad jag ska skriva om, och här kommer en av anledningarna till att jag inte tycker om att be om hjälp/råd: Jenny, du måste hålla dig till ett tema, annars blir ingen intresserad. Jenny, du borde skriva om alla de där gröna drinkarna du gör, kanske skapa recept. Jenny, du borde skapa en blogg där du kan visa upp alla fina pyssel/virkningar du gör. Jenny, du borde skriva om alla böcker som du läser och sedan pratar så passionerat om. Jenny, du som tycker om att pyssla i trädgården, du borde skriva om odling och sånt. Jenny, du som älskar att yoga, skriv om det. ...det där är inte bra för min beslutsångest... Nåja, nu har jag i alla fall kommit fram till att jag ska ge det en chans. Som ni förstår så har jag många olika intressen och det dyker hela tiden upp nya saker att testa, så min blogg kommer att handla om lite av varje :-) Kram, Jenny

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela